V posledních letech narůstá zájem o alternativní historii, duchovní tradice a staré kulturní kořeny. Jedním z výrazných hlasů v této oblasti je rozhovor mezi Věrou Ovečkovou a Pravoslavem na kanálu Cesty k sobě. Jejich tématem je slovanská identita, duchovní odkaz předků a kultura, která sahá hluboko do minulosti – údajně až 40 000 let nazpět.
„Ne aby se lidé učili pro školu, ale pro život.“
Jan Amos Komenský
Původ Slovanů a ztracená pravlast Dárie
Podle Věry a Pravoslava oficiální historie zcela zkresluje původ Slovanů. Namísto toho, aby Slované přišli z Indie, jak učí současná věda, šířili oni sami duchovní učení právě tam.
✅ Klíčová tvrzení:
- Původní domov Slovanů byl kontinent Dárie (Hyperborea) u severního pólu.
- Po jeho zániku následovala migrace a vznik říše Tartárie pokrývající většinu Eurasie.
- Slované byli nositeli duchovní moudrosti, kterou přinesli do jiných civilizací včetně Indie a Egypta.
Slovansko-árijské Védy a ztracené vědění
Jádro výkladu tvoří slovansko-árijské Védy – pět knih údajně starých 40 000 let. Jsou považovány za předchůdce indických Véd a měly být původně vyryty do zlatých desek.
🧠 Co obsahují?
- Kosmologii a původ člověka.
- Informace o cyklech času (noc a den Svaroga).
- Učení o životní rovnováze, duchovním vývoji a roli Slovanů jako nositelů světla.
Písmo a jazyk: Duchovní nástroj vědomí
Slované podle hostů používali několik písemných systémů:
- Ch-arijská karuna – runové duchovní písmo.
- Hlaholice – světské písmo.
- Staroslovanská bukvice – písmo s obrazovým významem, určené pro duchovní práci.
Podle Pravoslava Cyril a Metoděj písmo Slovanům nevytvořili, ale zjednodušili a tím omezili jejich duchovní možnosti. Jazyk Slovanů byl bohatší, zpěvnější a měl vyšší vibrace, což mělo přímý dopad na stav vědomí.
Slovanská společnost: Rovnováha, rod a duchovní úkol
🔸 Hlavní rysy slovanské společnosti:
- Základní jednotkou byl rod, řízený radou starších.
- Neexistovala dědičná moc, rozhodovalo se podle moudrosti a zkušeností.
- Duchovní vedení zajišťovali tzv. volchvové (vední) – potulní učitelé, muži i ženy.
- Ženy měly významnou duchovní roli – chránily rod, čistily karmu a vytvářely vnitřní harmonii.
Hosté kladou důraz na přirozenou rovnováhu mezi mužským a ženským principem. Varují před moderním zmatením rolí, které oslabuje muže i ženy a narušuje duchovní stabilitu společnosti.
Noc Svaroga a návrat světla
Podle slovanského duchovního kalendáře jsme žili poslední 2000 let v období tzv. noci Svaroga – období duchovního temna.
📅 Klíčová data:
- Začátek temného věku: cca po roce 0 n. l., zánik rovnováhy.
- Zlom a návrat světla: rok 2012 – přechod do „dne Svaroga“, tedy nové duchovní éry.
Hosté tvrdí, že nyní přichází duchovní obrození, ale je třeba očistit minulost a obnovit vědomí kořenů.
Co si z rozhovoru odnést?
Tento rozhovor vyzývá k hlubokému zamyšlení nad:
- Naší identitou jako Slovanů.
- Duchovní odpovědností vůči Zemi, rodu i sobě samým.
- Potřebou návratu k přirozeným hodnotám, rovnováze a duchovní moudrosti.
Další díly a pokračování rozhovoru
Shrnutí 1. části videa:
- Moderátorka vítá hosty – Věru a Pravoslava – jejichž jména sama nesou silný slovanský význam.
- Rozhovor se zaměřuje na osobní cestu ke slovanství. Pravoslav popisuje, že ho od dětství přitahovala mytologie a duchovní tradice, ale zásadní zlom nastal, když objevil tzv. slovansko-árijské Védy, které ho hluboce oslovily.
- Vyjadřuje přesvědčení, že slovanský světonázor je přirozený, spjatý s přírodou, a nabádá k návratu ke kořenům – nejen duchovně, ale i prakticky (oblečení z přírodních materiálů, kontakt s přírodou jako např. držení kaštanů místo mobilů).
- Kritizuje umělost moderního světa – „plastovou dobu“ – a obhajuje životní styl v souladu s přírodou jako cestu k větší harmonii.
- Věra začíná popisovat svou cestu, která započala kolem 17. roku života skrze jógu v době komunismu.
Shrnutí 2. části videa:
- Věra Ovečková popisuje svou duchovní cestu: začínala u jógy, pak přešla k tibetskému buddhismu, ale stále cítila, že něco chybí. Klíčovým momentem bylo objevení slovansko-árijských Véd, ve kterých našla odpovědi na životní výzvy.
- Věry i Pravoslav kladou důraz na slovansko-duchovní dědictví, které podle nich nabízí praktickou životní filozofii spojenou s přírodou a předky.
- Diskuse se přesouvá k tzv. slovansko-árijským Védám – jde o pětici knih, z nichž některé jsou volně dostupné v ruštině, a jedna z nich byla přeložena i na Slovensku.
- Hosté tvrdí, že oficiální výklad dějin, podle kterého Slované pochází z Indie, je nepřesný – podle nich je to naopak: Slované byli prapůvodní národ, který Indii duchovně ovlivnil.
- Mluví se o pradávné zemi Hyperborea (též zvané „Dárie“) kolem severního pólu, odkud podle nich Slované přišli. Vysvětlují původ názvu „Tartárie“ jako říši rozkládající se přes Eurasii.
- Věra uvádí, že sanskrt je údajně odvozený z původního slovanského písma, a že védská kultura Indie má kořeny ve slovanské tradici.
Shrnutí 3. části videa:
- Hosté rozvíjejí myšlenku, že Indové jsou údajně potomky Slovanů, nikoliv naopak. Uvádí podobnost v řeči i povaze jako podpůrné argumenty.
- Vysvětlují, že Slované původně žili na kontinentu Dárie u severního pólu, který podle nich zanikl (tzv. „šel ke dnu“). Následovala velká migrační vlna, kdy se Slované rozptýlili po celém světě, přičemž vznikla i říše Tartárie.
- Upozorňují na časté zmatení mezi Tatary a Tartary – tvrdí, že „Tartaři“ jsou potomci mýtických bytostí Tary a Tarcha, zatímco Tataři jsou jiný národ z Blízkého východu.
- Mluví o tom, že po katastrofách a dějinných proměnách došlo k míchání různých národů a genetik. Přesto však tvrdí, že árijská genetika zůstala např. v kastě bráhmanů v Indii.
- Věra zmiňuje koncept „rasy“ – podle nich to bylo původně označení pro „světlé rody“ (např. „rasa rodu Asu“), a současné pojetí slova je prý záměrně překroucené.
- Slované byli podle nich rozděleni, aby se oslabili, a nyní nastává doba sjednocování slovanských národů. Hovoří o tom, že Slovan Slovanovi rozumí, ať už mluví jakýmkoli jazykem.
- V závěru se dostávají k mytologickým vyprávěním o příchodu praotce Čecha, který měl přijít ze severu, zatímco Slováci podle nich přišli jižní cestou přes Karpaty.
Shrnutí 4. části videa:
- Pokračuje se ve výkladu o praotci Čechovi, který prý nebyl jménem „Čech“, ale titul – „Čech“ znamenal vůdce kmene. Spojen je se slovem „šč“ (štít), což symbolizuje ochranu. Český národ je prý nárazníkovou zónou se silnou nebeskou ochranou.
- Přirovnání k mladému stromku: náš národ se ohnul, ale nezlomil a nyní má vyrůst ve „velký strom“ – symbol obrození.
- Zmínka o Velesově knize (staroslovanské kronice), která je v Česku zatracována, ale podle nich uznána na Ukrajině jako autentická.
- Hosté odmítají tvrzení, že písmo k nám přinesli Cyril a Metoděj – podle nich Slované už dávno předtím používali různé písemné systémy:
- Ch-arijská karuna (runový systém)
- Hlaholice (praktické, světské použití)
- Staroslovanská bukvice (duchovní písmo)
- Argumentují, že původní bukvice byla hluboce symbolická, schopná vyjadřovat obrazy a duchovní významy. Příchod Cyrila a Metoděje podle nich znamenal ochuzení písma, nikoli jeho zavedení.
- Popisují tzv. ch-arijskou karunu jako písmo s 144 základními znaky a 256 vedlejšími. Číst ho mohli jen „duchovně vyspělí“ jedinci.
- Cyril a Metoděj prý studovali toto písmo, aby jej mohli zjednodušit pro jiné národy s „nižší energetickou úrovní“.
- Staré písmo se zapisovalo bez mezer, bez interpunkce, samohlásky se používaly jen tehdy, když nesly obrazný význam.
Shrnutí 5. části videa:
- Navazuje se na diskusi o původním písmu Slovanů, které mělo obrazový a holografický význam – šlo o symboly nesoucí energetický a duchovní otisk. Předkové prý dokázali vnímat tyto vibrace a obrazy.
- Moderátorka zmiňuje svastiky, které podle ní mají silnou energetickou sílu a jejichž význam prý zneužil Hitler.
- Diskutuje se o tom, že důkazy o starověkém písmu a artefakty z vykopávek jsou záměrně zamlčovány, protože by narušily oficiální výklad dějin.
- Dle hostů se výzkum a granty podřizují „nastavené historii“, a nálezy, které nesedí do oficiálního výkladu, se často utají, uloží, nebo ztratí.
- Tvrdí, že slovansko-árijské Védy jsou staré 40 000 let – údajně starší než egyptské klínové písmo. Tyto Védy měly být zapsány na zlatých deskách, které jsou nyní údajně uloženy v ruských archivech.
- Existuje podle nich i dnes tzv. “védská církev” nebo duchovní linie, která uchovává tato učení, ale většina vědění byla ztracena.
- Vědomosti se prý záměrně uchovávají v tajnosti, aby se nezneužily, podobně jako Einstein nebo Tesla zničili některé své poznatky.
- Hosté tvrdí, že slovanský jazyk má nejvyšší vibrace na planetě a je nejduchovnější. Mnozí duchovní lidé ze zahraničí prý tvrdí, že čeština zní jako zpěv.
- Dříve se podle nich zpívalo více, protože staroslovienský jazyk měl více samohlásek, což údajně podporovalo „vibrace vědomí“.
Shrnutí 6. části videa:
- Slovanský jazyk byl podle hostů dříve bohatší, zpěvnější a měl vyšší vibrace, čímž přispíval k duchovnímu rozvoji lidstva.
- Slované byli prezentováni jako vysoce duchovní národ, který sem přišel s posláním udržovat vibrace, kulturu a duchovní světlo.
- Etymologie slova „kultura“ je zde vysvětlena jako spojení „kult“ (dodržování hodnot) a „ura“ (božské světlo, síla).
- V rámci duchovní historie přichází období tzv. „noci Svaroga“, což znamená úpadek vědomí a přechod do temnější fáze vývoje, kdy převládají hrubé energie (přirovnání ke kalijuze z východních tradic).
- Svarog je popsán jako slovanský bůh a „nebeský kovář“, tvůrce naší galaxie a ochránce duchovní cesty člověka.
- Hosté odmítají dualistické vnímání světa (dobré vs. špatné) – vše, co se děje, je součást vývoje. I „negativní“ události mají smysl pro poznání a duchovní růst.
- Dualita je podle nich iluze. Slovanství je proudící, jednotné, a vše má svůj účel a přínos, pokud k tomu přistupujeme vědomě.
- Slované podle nich dobrovolně sestoupili do hrubších energií, aby touto zkušeností přispěli k celkovému vývoji vědomí.
- V závěru se vrací k otázce praotce Čecha – původně prý šlo o titul („ček“) a název „Čechové“ vznikl jako označení národa vedeného tímto vůdcem.
Shrnutí 7. části videa:
- Hosté mluví o karmě národa, která pramení z období, kdy Slované nebyli kolonizátory, ale přijali určitou duchovní odpovědnost.
- Pokud zvýšíme své světlo a vědomí, karma na nás údajně nedopadá. Klíčové je vědomí toho, kdo jsme, odkud pocházíme a kam směřujeme.
- Slovanské vědomí má podle nich sílu spojit srdce Evropy (Česko) s „mozkem“ – Ruskem – a vést k celkovému sjednocení slovanského světa na bázi dobrovolnosti a lásky, nikoliv moci a násilí.
- Zmiňují příchod skupiny s praotcem Čechem, vznik národa Čechů, a pak přechází k dějinám Slavníkovců a Přemyslovců.
- Slavníkovci byli podle nich poslední vládnoucí Slované – po jejich vyvraždění (např. u Přelouče) převzali moc Přemyslovci, kteří už nesli křesťanskou ideologii.
- Přichází kritika křesťanství, které prý po Nicejském koncilu (325 n. l.) ztratilo čistotu Kristova učení a stalo se dogmatické a ovládající.
- Kněžna Ludmila je zmíněna jako poslední vysvěcená „vědma“ – přijala křest kvůli pochopení druhé strany, ale věděla, co ji čeká. Je zobrazena jako vědomá a obětující se postava.
- Popis života Slovanů před příchodem křesťanství:
- Společnost byla rodová – hlavní jednotkou byl rod, a nad ním stála rada starších nebo stařešina, volený na základě moudrosti a zkušeností, ne síly či dědičnosti.
- Hlavními hodnotami bylo tvůrčí smýšlení, úcta k přírodě a duchovní rovnováha.
Shrnutí 8. části videa:
- Slované fungovali na základě rodové struktury a rady starších, která rozhodovala o záležitostech obcí nebo více komunit.
- Vzdělávání probíhalo přirozeně uvnitř rodu nebo obce. Důležitou roli hráli tzv. volchvové (vední) – potulní duchovní učitelé, kteří předávali vědění (např. o bylinách, duchovních principech).
- Volchvové mohli být muži i ženy, přičemž ženy se více soustředily na výchovu, péči o rod a vnitřní kruh, zatímco muži na řemesla a vnější činnosti.
- Společnost byla založena na rovnováze, nikoli na moderně chápané „rovnoprávnosti“. Role byly přirozeně rozdělené, což mělo zajistit harmonii.
- Žena měla hluboké duchovní poslání – chránit rod, děti i muže, a byla schopna čistit karmu rodu. Její vnitřní síla byla považována za zásadní magický prvek rodiny.
- Kritika současného stavu: dnešní ženy se ženou do mužských rolí, čímž oslabují nejen sebe, ale i muže. Dochází tak k rozpadu přirozeného řádu.
- Podle Věry je důležité, aby se ženy navrátily do své přirozené duchovní role a umožnily tak mužům znovu převzít svou přirozenou fyzickou a ochrannou úlohu.
- Muži jsou označeni za křehké bytosti, které potřebují ženskou duchovní oporu, zatímco ženy zase potřebují mužskou fyzickou sílu – jejich propojení tvoří harmonii.
Shrnutí 9. části videa:
- V ideální slovanské společnosti panovala rovnováha, radost a láska – nikdo nebyl utlačován a každý znal svou roli a kořeny.
- S nástupem patriarchálních systémů (pravoslaví, katolicismus) došlo k narušení přirozené rovnováhy. Jakmile začne vládnout jednostranný princip (muž nebo žena), končí zdravá společnost.
- Z duchovního pohledu Slovanů začala po přelomu letopočtu „noc Svaroga“ – temné období úpadku duchovnosti. Toto období mělo končit v roce 2012, což podle nich odpovídá i jiným tradicím (např. mayské kalendáře).
- Přechod do nového věku (den Svaroga) je však pomalejší a je spojen s „ranní zimou“ – fází, kdy se ještě čistí minulost.
- Znalosti o těchto cyklech byly prý popsány už před 40 000 lety ve slovansko-árijských Védách, ještě dávno před mayskými nebo africkými kulturami.
- Slované, Mayové i další národy prý sdíleli podobné vědomosti o kosmických cyklech, ale každý je vyjádřil po svém.
- V závěru zaznívá pozvání na další rozhovory a vytvoření seriálu, který by pokryl všechny duchovní, kulturní a historické kořeny Slovanů. Obě strany se shodují, že je třeba mluvit systematicky a postupně, aby diváci dokázali zpracovat poselství a uvědomit si svou identitu.
Závěrečné shrnutí celého videa:
Rozhovor je hluboce duchovně laděným výkladem o slovanském původu, kulturních kořenech, duchovním dědictví a alternativní historii, která zcela popírá oficiální výklad dějin. Hosté Věra Ovečková a Pravoslav prezentují slovansko-árijské Védy jako klíčový zdroj vědění, a vyzývají ke znovuobjevení rovnováhy mezi mužským a ženským principem, návratu k přírodě a vnitřnímu probuzení.